Ghill i mina ögon och om Ghill 

Ghill är i mina ögon är en SUPER STAR!!! 

I dina ögon kanske han ser ut sen skruttig liten häst!! 

Ghill är alltid där för mig och han är super snäll, när vi rider och han gör ALLDRIG ALLDRIG några dumheter som vissa andra hästar gör!!

I hans ras så är dem väldigt stirriga som ALLA säger men Ghill är INTE SÅN! Han är VÄRLDENS MYSIGASTE HÄST!! 

När jag ställer upp han i stallgången så står han jätte snällt, när jag går i väg in till sadelkammaren så skrapar han med hoven… 

När jag ska hämta han i hagen så gnäggar han och travar till gången 🙂 

När jag ska krafsa hovarna på han så lyfter han upp hovarna själv 🙂 

Efter jag har longcherat han så släpper jag han lös och så följer han efter mig i paddocken och vill mysa 🙂

Samma sak när vi rider så hoppar jag av och ska plocka undan då är han ju också lös och så följer han efter mig ❤️ 

 

Ghill och jag kommer inte så bra överräns i skogen 😦 

Det tycker jag att det är synd men på hemvägen blir han helt plötsligt jätte pigg 🙂 

Han är ingen hopphäst utan en dressyr häst! Men vi försköker lära han att hoppa små hinder 🙂 

Jag tycker att Ghill och jag passar ihop och jag kommer ALLDRIG släppa taget om honom!!!  

Kommentera

